Promocja marki innowacyjnych MŚP
Cel konkursu
Program wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w budowaniu międzynarodowej rozpoznawalności. Głównym celem jest promocja polskich marek produktowych poprzez oficjalną Markę Polskiej Gospodarki.
Przedsiębiorca może uzyskać wsparcie na projekty, które przewidują udział w prestiżowych wydarzeniach targowych. Dofinansowanie obejmuje krajowe stoiska narodowe w dedykowanych sektorach oraz wyjazdowe misje gospodarcze.
Kluczowym zamierzeniem jest kompleksowa promocja rodzimych produktów, która pozwoli firmom zaistnieć na międzynarodowym rynku. Projekt umożliwia przedsiębiorcy zaprezentowanie swojej marki w profesjonalny i skuteczny sposób.
Efektem ma być zwiększenie rozpoznawalności polskich produktów oraz zdobycie zagranicznych klientów.
Terminy
13.05.2024-24.06.2025
Kto może otrzymać dofinansowanie?
- Sektor medyczny i farmaceutyczny,
- Sektor budowy i wykańczania budowli,
- Sektor elektroniki profesjonalnej mikroelektroniki i fotoniki,
- Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ),
- Sektor IT/ICT,
- Sektor przemysłu kreatywnego,
- Sektor kosmetyczny,
- Sektor maszyn i urządzeń,
- Sektor meblarski,
- Sektor motoryzacyjny,
- Sektor pojazdów szynowych,
- Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
- Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania,
- Sektor lotniczo-kosmiczny,
- Sektor spożywczy.
Poziom dofinansowania
Budżet wynosi 50 mln zł.
Maksymalny poziom dofinansowania jaki można uzyskać to 50%. wydatków kwalifikowalnych.
Na co można przeznaczyć wsparcie?
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
- kampanie promocyjne.
Koszty, które kwalifikują się do dofinansowania:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie;
- koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
- koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
- koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).
Dodatkowe punkty w ocenie za:
Produkt i markę
- Jednoznacznie zdefiniowana marka produktowa
- Prawo do używania nazwy, symbolu, wzoru graficznego
Działalność eksportową
- Przychody z eksportu min. 20% przychodów netto
- Potwierdzone za dwa kolejne lata obrachunkowe
Innowacyjność
- Nakłady na B+R
- Wdrożone innowacje produktowe lub procesowe
- Okres: ostatnie 3 lata przed złożeniem wniosku
Sektor działalności
- Projekt zgodny z określonymi sektorami gospodarki
- Zgodność z Krajowymi Inteligentnymi Specjalizacjami
Aktywność międzynarodową
- Nagrody/wyróżnienia w międzynarodowych konkursach branżowych
- Doświadczenie w międzynarodowych zamówieniach publicznych
Dodatkowe punkty za udokumentowaną międzynarodową rozpoznawalność marki.